Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

zaterdag 3 september 2016

Nog

We zijn op het feest van Maartje's broer en schoonzus. Zij hebben twee jongens van vrijwel gelijke leeftijd als onze kinderen. De hele middag zitten ze lekker te spelen en te eten. De kinderen hebben een eigen tafeltje waar in de loop van de middag natuurlijk steeds meer half lege bordjes en bekertjes blijven staan.

Na het eten wordt voor de kinderen een dvd aangezet. Steven heeft nooit zo'n interesse in dat soort dingen en loopt lekker een beetje rond te dreutelen. Op een goed moment komt hij bij me staan met een beker drinken.
Dus ik zeg 'Dag lieverd had je dorst?'
Hij kijkt me alleen maar aan en drinkt zijn beker leeg.
'Wil je nog meer, ventje?'
Hij zegt nog steeds niks en loopt weg.

Even later komt hij terug met een andere halfvolle beker die hij ongetwijfeld van de kindertafel heeft gepakt.
Hij houdt hem omhoog en zegt 'Nog!' 

En neemt een grote slok.

1 opmerking: