Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

woensdag 8 februari 2017

Ammaal Boem!

Voor zijn verjaardag, vorige maand, kreeg Steven twee speelsets van Abricks, een goedkope spin-off van Duplo. Nadat ze er een tijdje intensief mee speelden hebben de kinderen er de laatste twee weken niet meer naar omgekeken. Tot vanochtend. Steven haalde eerst de vliegtuigjes uit de la, daarna begon Nienke de landingsbaan te bouwen en al gauw zaten ze heerlijk te spelen en een voor een dingen tevoorschijn te halen uit de la die we hiervoor ingericht hadden.

Maar een voor een ging Steven duidelijk niet te gauw, al snel hij haalde de hele la uit de kast en ging ermee in het midden van de kamer zitten. En jawel, vrijwel meteen had hij hem ondersteboven gekeerd en met een enorm lawaai, wat Ronnie onmiddellijk naar boven deed vluchten, donderde de hele boel op de grond.

Blij riep hij: 'Ammaal Boem!'

Daarna keek hij naar mij. In zijn ogen zag ik een strijd tussen pret van het gooien met de steentjes en angst dat ik boos op hem zou worden. Snel stelde ik hem gerust: 'Allemaal gevallen he Steven? Wat een lawaai zeg, Ronnie schrok er helemaal van. Maar die komt zo wel weer terug hoor, ga maar lekker spelen.'


Opgelucht draait hij zich om, schuift alle stukjes aan de kant en klimt in de, nu lege, la.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten