Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

donderdag 23 maart 2017

Andersom

We hebben een mooie collectie duplo met daarin een paar vrachtwagens. Andere jonge ouders kennen ze ongetwijfeld: van die auto's met een afneembaar onderstel zodat je kunt variƫren. Nienke heeft het bovenstel van de vuilniswagen te pakken en zet het bovenop een onderstel. Ik zie dat ze het verkeerd om doet: Het onderstel heeft een trekhaak en het bovenstel heeft aan een kant een boogje zodat je hem over deze trekhaak goed op het onderstel kunt zetten. Maar ze zet hem met de dichte kant over de trekhaak.

Ze heeft dit kennelijk nooit doorgehad, of het interesseert haar niet. Ik zeg haar: 'Andersom Nienke.' Ze kijkt me aan en kijkt daarna verward naar de auto in haar hand. Ze begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel.
Dan komt Steven eraan gelopen en zegt: 'Andersom Nienke'


Hij pakt de auto uit haar hand, haalt het onderstel los, draait het om en zet het bovenstel er weer op. 'Zo!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten