Nienke, Steven en ik

Nienke, Steven en ik

vrijdag 13 oktober 2017

Handschoentjes

Mijn moeder is goed in naaien. Ze maakt regelmatig nieuwe kleertjes voor de kinderen: Broekjes, shirtjes, rokjes. De kinderen zijn er dol op. Maartje en ik trouwens ook. Ook verstelt ze regelmatig kleren, of dicht ze een gaatje in een maillot als Nienke weer eens gevallen is. Afgelopen weekend heeft ze zelfs twee van Steven's knuffels gerepareerd waar gaten in zaten.

Kortom, onze kinderen hebben een echte Naai-Oma. Ik heb zelfs wel eens, op de vraag van een moeder waar ik die leuke kleertjes toch altijd vandaan haalde, geantwoord: 'Bij Naai-Atelier Oma in Apeldoorn.'

Vanochtend bleek duidelijk dat de kinderen dit ook heel goed doorhebben. Hoewel er mooi warm voorspeld werd voor de middag, was het een koude ochtend en voor het eerst had ik het gevoel dat we handschoenen aan moesten. Voor Nienke en mij had ik recent al nieuwe gekocht, dus Nienke deed ze met veel enthousiasme aan.


Voor Steven had ik een oud stel van zolder gehaald om te kijken of die nog pasten. Dat deden ze, maar er zat wel een gaatje in de rechterduim. Hij bekeek het eens, stak zijn andere duim erdoor en zei: 'Dan moeten we even wachten totdat oma er is en dan worden ze vanzelf gemaakt!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten